Wednesday 29 April 2009

Classical music 4 teens

De la 13.30 am fost cu Theodor la un concert educativ cu Orchestra Filarmonicii pe tema Telefonul mobil & muzica. Maestru de ceremonii a fost dirijorul Radu Popa. Aşa cum mi-a spus aseară pianistul Sorin Petrescu în pauza recitalului de guitar & flute, azi orchestra a cântat câteva scurte fragmente din şase lucrări renumite care au fost transpuse electronic ca ring tones pe telefonele mobile. S-au cântat: W. A. Mozart (Eine kleine nacht musik, Simphonia no. 40), Beethoven (Symphonia no. 5), Grieg (Peer Gynt), J. S. Bach (Badinerie) şi Bizet (Carmen). La întoarcere Theodor a tras de mine ştiind că vine Mira la el. A urcat scările (singur, ca de obicei) mult mai rapid ca altădată, iar când a ajuns sus, a spus gâfâind: „Vai ce repede am urcat scările!”. (De la o vreme a prins din zbor de la unii şi de la alţii câte un „Vai de mine” sau „Doamne”...)

Seara, al doilea concert educativ la care – toţi trei de data asta – am fost azi. (A venit, aşa cum a promis, şi Felix – elevul meu dintr-a XI-a, care a obţinut un punctaj foarte bun la speaking contest.) Trio Contraste a prezentat o incursiune în universul etno. S-a cântat din Bach (tema Siciliana), Mozart, Vivaldi, Brubeck, Bernstein (Mambo şi America din West Side Story), Aurel Stroe, Cornel Ţăranu, Johnny Răducanu (Jocul ţambalelor) şi alţii. Surpriza serii a fost, poate, interpretarea unor cântece vechi populare din melosul celtic-maramureşan-country.

No comments: