Thursday 17 July 2008

MY TOP TEN WORLD CINEMA

· Andrei Rubliov (Andrei Tarkovski / Rusia / 1966)

· Ugetsu Monogatari / Povestirile lunii palide după ploaie (Kenji Mizoguchi / Japonia / 1953)

· Tini zabutykh predkiv / Umbrele strămoşilor uitaţi (Serghei Paradjanov / Ucraina / 1964)

· Monanieba / Căinţa (Tenghiz Abuladze / Georgia / 1984)

· Shichinin no samurai / Cei şapte samurai (Akira Kurosawa / Japonia / 1954)

· Iluminacja / Iluminare (Krzystof Zanussi / Polonia / 1973)

· All That Jazz (Bob Fosse / USA / 1979)

· Nattvardsgästerna / Lumină de iarnă (Ingmar Bergman / Suedia / 1962)

· Memorias del subdesarrollo / Amintiri despre subdezvoltare (Tomas Alea / Cuba / 1968)

· Tokyo Monogatari / Poveste din Tokyo (Yasujiro Ozu / Japonia / 1953)

5 comments:

Florin said...

Come on... Unde este Calauza? :)

Anonymous said...

Bun topul. Cainta, Iluminare, Amintiri despre subdezvoltare si Meandre nu le-am vazut. Umbrele stramosilor si All That Jazz le-am exclus. Restul sunt si in top tenul meu. Iti citesc de ceva vreme blogul. Ce parere ai despre regizorul chinez Wong Kar wai? Bineinteles daca ai vazut ceva.

Nicu

saskiul said...

Salutare. Multumesc pentru rabdare si interes. CAINTA, ILUMINARE, MEANDRE si AMINTIRI... sunt filme remarcabile. Cauta sa le vezi. Cand (sau daca) te hotarasti, da-mi de veste si ti le trimit prin transfer pe mail. Dar de ce ai exclus UMBRELE...? Sau filmul lui Fosse.
Despre regizorul chinez de care spui nu stiu decat din auzite. N-am apucat sa-i vad filmele, dar stiu ca e pe val. Be in touch :) Marian

Anonymous said...

Sa nu intelegi gresit. Le-am exclus din my top ten pentru ca am considerat ca altele sunt mai mari. Nu am spus ca nu sunt capodopere. De ex mie imi plac f mult PERSONA, OTTO E MEZZO sau LES QUATRE CENTS COUPS.
As dori sa fac si eu rost de unele filme romanesti ca MEANDRE, SECVENTE, NUNTA DE PIATRA. Nu le pot gasi nicaieri. Mailul meu este nicust2003@yahoo.com. Dar nu ma pricep. NU stiu cum se face transfer asa cum ai zis tu.

Numai bine.

Nicu

Bujold said...

La Kurosawa as pune IKIRU, de altfel, pentru mine acesta este cel mai bun film pe care l-am vazut vreo-data, am facut-o prin '81.
Apoi, la Bergman, Det Sjunde Inseglet/A saptea pecete

Iar acum, iata clasamentul meu subiectiv:
1) Akira Kurosawa -- Ikiru (1952)
2) Ingmar Bergman -- Det sjunde inseglet (1957
3) Ridley Scott -- Blade Runner (1982
4) Stanley Kubrick -- 2001: A Space Odyssey (1968)
5) Andrey Konchalovskiy -- Sibiriada (1979)
6) Woody Allen -- Sleeper (1973)
7) Joseph Losey -- The Servant (1963)
8) Andy Wachowski -- The Matrix (1999)
9) D.W. Griffith -- Intolerance: Love's Struggle Throughout the Ages (1916)
10) Orson Welles -- Citizen Kane (1941)