Din Bucureşti, amicul meu cinefil Ionuţ Mareş (drumurile noastre s-au intersectat la cinemateca pe care, acum vreo 3-4 ani am organizat-o la o librărie timişoreană) îmi trimite - printr-un mutual friend (Vincenţiu) - o carte de Mircea Săucan, recent apărută la Editura Institutului Cultural Român: Colivia caută pasărea. De la Ionuţ aflu că scriitorul şi regizorul Mircea Săucan va fi evocat la Tel Aviv pe 7 ianuarie 2009, la sediul ICR din Tel Aviv. În cadrul întâlnirii va fi prezentat volumul său de scrieri în proză publicat la Editura ICR în 2007 şi va fi vizionat ultimul film al regizorului, Le Retour / Întoarcerea (Franţa, 1994). „Săucan – scrie criticul A.L.Ş. - era un regizor discret, aproape secret. Un fel de Salinger al cinema-ului românesc. A plecat de mult din ţară, după câteva filme, puţine, dar fundamentale.”...Ce bine ar fi dacă acest corifeu al criticii de film din România ar întreprinde şi ceva concret pentru de-secretizarea şi difuzarea operei lui Săucan (nu de alta, dar are cu ce, că doar ICR îl plăteşte împărăteşte). Aşa, măcar într-o pauză de tămâiat filmele româneşti „minimaliste”, post-2000, cărora le acordă timp şi le închină energii - peste tot în lume, prin conferinţe, simpozioane, festivaluri, retrospective etc. - cu asupra de măsură. Despre proza lui Mircea Săucan, Adrian Marino aprecia că aceasta „continuă şi se integrează tradiţiei prozei absurde româneşti”. Regizorul si scriitorul român Mircea Saucan (5 aprilie 1928, Paris - 13 aprilie 2003, Nazaret Ilit, Israel) s-a născut la Paris dintr-un tată român şi o mamă evreică a cărei familie va fi, practic, exterminată în lagărele naziste. Iniţial sincer pro-comunist, cu studii de film la Moscova, Săucan devine repede indezirabil şi, în cele din urmă, persecutat politic pentru calitatea artistică a filmelor şi a cărţilor sale. Emigrează în Israel în anul 1987. Printre filmele regizorului se numară: Le Retour (1994), Suta de lei (1973), Meandre (1967), Alerta (1967), Ţărmul n-are sfârşit (1961), Când primavara e fierbinte (1960), Casa de pe strada noastră (1957).
Hello world!
-
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then
start writing!
The post Hello world! appeared first on Orthodox Christianity.
Alina-Maria Dumbravă Roetzer
-
Născută în 1980 la Bucureşti, Alina-Maria Dumbravă (căsătorită Roetzer) ia
primele lecţii de pian la vârsta de 5 ani, descoperind pe parcursul Şcolii
de ...
Ilf & Petrov by Matyas & Bandi
-
Teatrul, chiar și atunci când e jucat într-o limbă care nu îți e familiară,
poate fi un prilej de profundă uimire și încântare. Cu condiția să fie
Teatru...
-
*Chameleon* (Marcus Mizelle, USA, 2019)
[image: Image result for chameleon movie 2019]Drawing on the conventions of
crime/thriller genre, and deploying en...
The Sacrifice (1986) A Film by Andrei Tarkovsky
-
"In Andrei Tarkovsky’s *The Sacrifice*, the distance from hope to despair
is a short jump—a chasm crossed with the help of something so immediate as
a te...
„Dacia, dragostea mea”. Istorie prin parbriz
-
Click pe imagine pentru a vedea filmul! *Disponibil pe platforma gratuită
Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează
câte...
Adresă nouă: www.mihailneamtu.org
-
Pentru cei care doresc să vadă prelungirea antreprenorială și culturală a
acestui vechi blog, vă rugăm să poftiți la adresa:
http://www.mihailneamtu.orgPos...
Curs de cinematograf (1932)
-
Numele lui D. I. Suchianu în promenada timpului înceţoşat de grabnice
mediatizări efemere sau îmbibat de subiecte bombastice, are mici şanse să
mai fie c...