O ceată de 70 de spectatori, în majoritate tineri (sub 30 de ani), a urmărit a bout de soufleConcursde Dan Piţa într-un amfiteatru UVT. Au stat ţintuiţi pe scaune şi aupus întrebări după terminarea proiecţiei. De la RN aflu că doar o treime din ei erau membri A.S.C.O.R în urbea noastră, restul fiind neafiliaţi acestei ascociaţii (a cărei căpetenie este RN). Cred că le-a plăcut şi au percutat la mesajul strong al acestui film, chiar dacă – majoritatea for the first time - ei îl văd (spre deosebire de generaţiile mai vârstnice) într-o lume ce nu suferă de strechea totalitarismului. Oricum, filmul lui Dan Piţa are – pe lângă un miez duhovnicesc bogat - deschidere, metaforă, poezie şi nu îmbătrâneşte cu una-cu două. În recentul clasament (primul realizat vreodată) al filmelor româneşti, alcătuit de un număr de (cred) 40 de film critics din România, Concurs a ieşit pe locul 14 (din 60). Îndrăznesc să sper că va fi mai norocos - la fel ca Meandre(primul sub linie, pe locul 11), Moromeţii(by the way: pe you tube au postat recent un material nostalgic-înduioşător intitulat Moromeţii...după 20 de ani), 100 lei, Pas în doi, Faleze de nisip) la clasamentele următoare. Pe mine unul acest film m-a hrănit în anii adolescenţei şi mă hrăneşte neîncetat ever since. De aceea refuz să-i comentez doar stilul şi detaliile tehnice. Cred că substanţa lui merge mână-n mână (cum – din păcate - rar se întâmplă) cu forma, cu mijloacele cinematografice de exprimare. Şi invers. În fine, filmul (pe care-l revăd a nu mai ştiu câta oară) mă invită să reflectez un pic (involuntar) la soarta Artistului (să-i numesc doar pe Dan Piţa şi pe Claudiu Bleonţ) mărturisitor de talent în vremuri ostile (anii optzeci), eşuat apoi în derizoriu când opreliştea ideologică a căzut (pentru că, nu-i aşa, oameni suntem, iar ispita-i mare). Şi-ajungem astfel tot la paradoxul lui Gide: Arta se naşte din constrângere, trăieşte din luptă şi moare de libertate.
P.S. Last night, at the concert hall, they were playing Paganini (Concert no.2 for violin & orchestra) and Tchaikovsky (Symphony no. 6).
Hello world!
-
Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then
start writing!
The post Hello world! appeared first on Orthodox Christianity.
Alina-Maria Dumbravă Roetzer
-
Născută în 1980 la Bucureşti, Alina-Maria Dumbravă (căsătorită Roetzer) ia
primele lecţii de pian la vârsta de 5 ani, descoperind pe parcursul Şcolii
de ...
Ilf & Petrov by Matyas & Bandi
-
Teatrul, chiar și atunci când e jucat într-o limbă care nu îți e familiară,
poate fi un prilej de profundă uimire și încântare. Cu condiția să fie
Teatru...
-
*Chameleon* (Marcus Mizelle, USA, 2019)
[image: Image result for chameleon movie 2019]Drawing on the conventions of
crime/thriller genre, and deploying en...
The Sacrifice (1986) A Film by Andrei Tarkovsky
-
"In Andrei Tarkovsky’s *The Sacrifice*, the distance from hope to despair
is a short jump—a chasm crossed with the help of something so immediate as
a te...
„Dacia, dragostea mea”. Istorie prin parbriz
-
Click pe imagine pentru a vedea filmul! *Disponibil pe platforma gratuită
Cinepub, „Dacia, dragostea mea” (2009) este un documentar care rememorează
câte...
Adresă nouă: www.mihailneamtu.org
-
Pentru cei care doresc să vadă prelungirea antreprenorială și culturală a
acestui vechi blog, vă rugăm să poftiți la adresa:
http://www.mihailneamtu.orgPos...
Curs de cinematograf (1932)
-
Numele lui D. I. Suchianu în promenada timpului înceţoşat de grabnice
mediatizări efemere sau îmbibat de subiecte bombastice, are mici şanse să
mai fie c...