Tuesday 15 July 2008

Un actor mare

Savuroasă cartea actorului Valentin Teodosiu – voice off la PRO TV: Un clovn pentru toate anotimpurile. Îmi amintesc de prima întâlnire cu el, pe pânza ecranului: era prin 1980, la premiera cu Ion. Îl juca pe Gheorghe. Apoi în 1984: Imposibila iubire, personajul „uriaşul Costică”, tot alături de Şerban Ionescu. Sau, episodic, în Umbrele soarelui, alături de Dragoş Pâslaru. Prin 1990 aveam să-l revăd în rolul Nicolae Iorga (rolul vieţii în film, până în prezent) din Drumeţ în calea lupilor, unde acelaşi Dragoş Pâslaru în juca pe Horia Sima. Sau, în filmele lui Mircea Daneliuc - Patul conjugal (1993), alături de Gheorghe Dinică şi Această lehamite (1994). Povesteşte Teodosiu următorul incident haios: „Jucam ping-pong cu Dan Micu în sala de repetiţie de la Nottara, împotriva lui Mălăele şi Dabija. Când a greşit, i-am spus: - Domnule Dan Micu, este inadmisibil, vă rog să nu mai greşiţi. Dan, exasperat de milioanele de domnul în sus, domnul în jos, zice: - Bă, băiatule. Ne cunoaştem de şase ani. Nu mă mai domni atâta. Zis şi făcut. La următoarea minge pe care o greşeşte îi spun: - Ce morţii mă-tii faci, mă? Eşti cretin? A rămas blocat.

Sau faza când Dragoş Pâslaru îl interpreta pe Rică Venturiano în O noapte furtunoasă. Intră-n scenă şi-şi aminteşte doar „Angel radios”, se plimbă pe scenă de câteva ori, aleargă la sufleur şi-ntreabă disperat: „Cum e? Cum e?” Sufleurul: „Colosal, colosal!”

No comments: