Tuesday 16 February 2010

Madame Sousatzka

Citeam, într-un text dintr-un manual Headway, despre un pastor anglican care pe la 40 de ani şi-a luat – cu chiu, cu vai – permisul de conducere. După ani de zile în care a tot picat la test (fiindcă mereu încurca pedala ambreiajului cu frâna) şi a albit câţiva instructori. Here endeth the lesson era titlul acelei lecţii. Acum pot să spun şi eu că lecţiile de şofat s-au terminat, însă neprevăzutul şi surpriza aşteaptă la colţ. Azi am condus (cu numai două opriri de motor şi, implicit, mai puţine claxoane din partea celor care se aflau în spatele nostru la semafor, aşteptând să demarez odată) de două ori. Spre seară şi - asistat de Căpitan (instructorul meu neoficial) - noaptea. Chestie de exerciţiu, de timp, de kilometri parcurşi.

Azi am cunoscut o distinsă profesoară de pian care mi-a amintit oarecum de Madame Sousatzka – eroina filmului cu acelaşi nume, regizat în 1988 de John Schlessinger (care, pentru mine, este mai ales autorul acelui film de neuitat, Yanks). Dacă va fi să fie, această doamnă îl va prelua pe Theodor (ca să-l ducă mai departe) cu tot cu repertoriul şi deprinderile formate de primul său dascăl de pian. Astăzi Theodor i-a cântat vreo zece piese şi au povestit împreună despre notele-personaj din capul lui. Să fie într-un ceas bun, pentru că mare nevoie avem de o Mme Sousatzka in the flesh...




No comments: