Tuesday 2 February 2010

Nedumerirea unui actor

De ziua lui – împlineşte anul acesta 63 de ani – Vladimir Găitan, care a excelat, ca actor de film, la debutul său din Reconstituirea (1968), constată pesimist: „Din punctul meu de vedere, orizontul e foarte întunecat şi nu mă gândesc la mine, pentru că eu am apucat vremuri chiar mai învolburate, dar mă gândesc la cei tineri şi revin la copiii mei. Sunt speriat de violenţa, de agresivitatea oamenilor din jurul meu, am un sentiment de nesiguranţă şi am senzaţia că nu se mai respectă nici o regulă elementară a jocului. E o disoluţie generală şi a puterii, şi a relaţiei dintre oameni. Nu mai funcţionează nici una dintre valorile cu care am fost educat.”

Ce e de făcut? „Dacă aş avea puterea să fac ceva pentru cultura românească, aş reduce accesul la computer şi aş introduce lectura obligatorie. Aş introduce în mod programatic orele de sport şi aş face o foarte clară diferenţiere între profilele liceelor.”



No comments: