Sunday 14 February 2010

Rossini, Vivaldi, Ceaikovski & Mozart

Săptămâna asta, la Filarmonică ne-am întâlnit cu Rossini (Uvertura la opera Bărbierul din Sevilla), Vivaldi (Concertul în si minor pentru violoncel şi orchestră, solistă: Alexandra Guţu), Ceaikovski (Andante cantabile, solistă: Alexandra Guţu), W. A. Mozart (Simfonia nr. 41 în do major, KV 551, „Jupiter”).

Reascultând simfonia mozartiană, m-a frapat partea a doua (Andante cantabile) şi în câteva secunde mi-am amintit unde am ascultat-o prima oară. Era prin 1990 când am descoperit Meandrele lui Mircea Săucan. În scena de final rebelul interpretat de Dan Nuţu îşi imaginează – autist - că dirijează o orchestră şi ceea ce se aude este chiar începutul acestui segment din simfonia lui Mozart. În secvenţa aceea viorile din Andante cantabile se aud de la minutul 09:07.



No comments: