skip to main |
skip to sidebar
August, 26. Biserica Ortodoxă îi pomeneşte pe martirii Adrian şi Natalia, precum şi pe cei 33 de însoţitori ai lor. Adrian şi Natalia au mărturisit credinţa creştină în timpul domniei lui Maximian, în Nicomedia anului 298. Adrian – ne spun cronicile – a fost păgân, însă s-a convertit de credinţa „dintr-o bucată” a martirilor pe care i-a cunoscut şi, declarându-se creştin, a fost întemniţat. Ein Moment, bitte! – ar spune omul modern, deprins (şi nu de ieri, de azi) a trăi laolaltă cu creştini de diverse denominaţii, cu ne-creştini de diferite forme, deprins să poată alege, să-şi facă din independenţa economică dumnezeu - cum adică să fie cineva întemniţat pentru „credinţa sa creştină”? De ce nu se putea să existe atunci un loc sub soare pentru fiecare? Şi încă ceva: dacă la sfârşitul secolului al III-lea a-ţi mărturisi „credinţa creştină” era suficient pentru a fi perceput drept creştin, 1700 şi ceva de ani mai târziu a te declara creştin este – iată – insuficient. În această babilonie de confesiuni creştine, atunci când se pune problema „mărturiei creştine”, martorul (sau mărturisitorul) o va formula în numele ortodoxiei la care aderă.
Natalia, femeia lui Adrian - mai aflăm din hagiografii – şi-a încurajat bărbatul în suferinţă. Acesta avea să moară în chinuri groaznice: mâinile şi picioarele i-au fost zdrobite cu un ciocan. Rămăşiţele sale pământeşti au fost recuperate – în parte – de Natalia şi depozitate în Argyropolis, lângă Byzantium. Natalia a trecut şi ea la cele veşnice curând după aceea.
2 comments:
Salut,
Am dat peste blogul tau intimplator(!). Am si eu profil pe blogger si am trecut la filme preferate "Stalker" si am dat click pe el, curios sa vad cine il are la preferinte.
Imi place blogul tau, cind o sa am timp mai scotocesc prin el.
Filmele lui Tarkovski ma inspira, mai putin filmele romanesti vechi de care vorbesti tu(multe nu le-am vazut..)
Cu bine,
Tudor
Mersi de vizita. Please, come again. Da, STALKER este si pentru mine un film crucial, marcheaza - intr-un fel - botezul meu cinefil.Tot ce vad raportez la aceasta 'borna'. Asta e si bine si rau. Mie imi place sa cred ca e bine. Tarkovski este, si pentru mine, Calauza in lumea filmului. Cu STALKER si cu toate celelalte filme care,de fapt, formeaza un singur film, o opera unitara, omogena valoric, asa cum nu stiu sa fi fost alta (in istoria filmului) pana la el si, desigur, de la el incoace.
Filmele ro despre care spui ca nu le-ai vazut sunt, din pacate, foarte putin mediatizate. Trebuie sa dispara cateva generatii de 'dinozauri' si sa se formezse o generatie (cel putin) de oameni cu bani si influenta care sa iubeasca si altfel de filme ro decat cele comercializate acum in magazinele de specialitate, pentru ca lumea sa afle de existenta MEANDRELOR, SUTEI DE LEI, a altor filme ale fabulosului Mircea Saucan, de filmele de dinainte de 1989 ale lui Dan Pita, Mircea Veroiu, Mircea Daneliuc, Lucian Pintilie etc. Daca te hotarasti sa 'scormonesti' in maruntaiele filmului romanesc autentic, insolit (acela care crede, asa cum ai scris pe blog, ca - paradoxal - L'essentiel est invisible pour les yeux) scrie-mi si-ti trimit aceste filme prin Skype. Keep in touch. Marian
Post a Comment