Thursday 7 May 2009

They live!

Seara, o reîntâlnire (pe scena Filarmonicii) cu violonistul Alexandru Tomescu şi cu pianistul Horia Mihail. Recitalul lor (Brahms – Scherzo din Sonata „F.A.E.”; Grieg – Sonata pt. vioară şi pian nr.3; Wieniawski – Variaţiuni pe o temă proprie şi Legenda; Sarasate – Melodii lăutăreşti op.20) a fost pus în slujba strângerii de fonduri pentru Asociaţia Nevăzătorilor din România. După prima lucrare intrerpretată, Tomescu a spus câteva cuvinte despre implicaţia socială a turneului lor. A dat nişte numere de telefon, a invitat oamenii să facă donaţii, însă a ţinut să precizeze – dezarmant de natural, fără emfază şi protocol - că scopul principal e acela de a sensibiliza spectatorii cu privire la existenţa acestor oameni, de a le spune: Ei există! sau: Şi ei există!

Am avut bucuria să-i întâlnesc în sală pe trei din actualii mei elevi (Felix, Andrei şi Denis) şi pe un fost coleg de-al lor de clasă (Alexandru), ce învaţă acum la un alt liceu. Pentru ei a fost ceva nou. Poate puţin plictisitor, greu de urmărit şi de savurat însă ceea ce contează este că au spart gheaţa. Daca se vor mai întoarce (şi când) în sala de concert only time will tell.

2 comments:

Anonymous said...

Buna dimineatza Marian!

am fost seara trecuta la concertul lor din Lugoj...
am vorbit cu cei doi si le-am povestit de Theodor. Alexandru Tomescu ar dori sa ia contactul cu tine si mi-a cerut un numar de telefon. Sper ca este ok daca le dau numarul tau de mobil.

O zi buna!

Oliver Zsilko, Banater Zeitung

saskiul said...

multumesc ca te-ai gandit la Theodor :)