Sunday 7 December 2008

A party and a visit

Pe la prânz am fost la un kids club din zonă, unde Anca şi Sebastian au sărbătorit-o pe fiica lor de 6 ani, Irina. Am fost toţi şase în Zante (Grecia) astă-vară. Când am ajuns, toţi copiii prezenţi acolo s-au adunat la geam. Pentru o clipă am avut senzaţia că asist la ultimul cadru din Umbrele strămoşilor uitaţi (de Serghei Paradjanov, 1964). Theodor i-a cântat Irinei For she’s a jolly good fellow (următor corului general cu La mulţi ani cu sănătate) şi apoi am mâncat cu toţii nişte tort delicios. Pe hit-uri Ozon, Hi-Q şi Kaoma copiii s-au jucat, au dansat şi s-au veselit. La un moment dat am zărit o icoană pe un stâlp (a window to heaven, semn al unei lumi şi civilizaţii îndepărtate) şi l-am rugat pe Sebi s-o fotografieze.
Spre seară ne-am întâlnit toţi trei cu Ada Lupu şi Ciprian Marinescu (de la TNT). Scopul vizitei noastre la directorul TNT a fost Theodor (aflaseră de articolul din ziarul Adevărul şi voiau să-l cunoască), însă am vorbit şi despre câteva cunoştinţe comune (printre care actorul Dragoş Pâslaru aka monahul Valerian, pentru a cărui integritate şi verticalitate avem o mare admiraţie), despre memorabile spectacole de teatru, precum: Karamazovii, Cum vă place (în regia lui Dan Micu, la Teatrul „Nottara”, Bucureşti), ...au pus cătuşe florilor, La ţigănci (Ada Lupu a recunoscut imediat muzica lui Adrian Enescu pentru acest spectacol, atunci când i-am dat play de pe blogul meu, de la un laptop pe care-l avea în birou; despre compozitor a vorbit apoi la superlativ), Cymbelin (toate trei regizate de Alxander Hausvater, la „Odeon” şi la Teatrul German de Stat din Timişoara). N-am mai fost la montările TNT de mai bine de 20 de ani (excepţie: Athene Palace Hotel, spectacolul montat aici de Al. Hausvater în 2006), când îmi amintesc că am văzut (o, tempora!): Ca frunza dudului din rai; Mobilă şi durere; Arma secretă a lui Arhimede; Doi tineri din Verona; O dragoste nebună, nebună, nebună; Ascensiunea lui Arthuro Ui poate fi oprită; Noi, subsemnaţii; Haina cu două feţe; Vrăjitorul din Oz. Hausvater – aflăm acum – pregăteşte o nouă premieră: Poveste de iarnă. Nu putem s-o ratăm.

No comments: